De Munt en Base Design behalen goud op de Creative Belgium Awards
‘There will be Fate’, de campagne voor het Muntseizoen 2023-24, werd tijdens de Creative Belgium Awards onderscheiden met de eerste prijs in de categorie Design.
Al 17 jaar lang werkt de Munt zijn campagnes uit in samenwerking met het Brusselse Base Design. Voor het lopende seizoen onderzochten we hoe het centrale thema — de onontkoombaarheid van het 'Fate' — gepast vertaald kon worden in de begeleidende visuals. Het antwoord vonden we in het bewust opgeven van de menselijke controle bij de creatie ervan. Content writers en dramaturgen van de Munt brachten de plot van elke opera terug tot één enkele tagline, die vervolgens als prompt werd ingevoerd in artificiële intelligentieprogramma's. Het resultaat was een schier eindeloze variatie aan beelden, een creatieve dans met de onzichtbare krachten die onze wereld in toenemende mate bestieren. Niet om de menselijke kunstenaar definitief buiten spel te zetten, maar om het debat te openen over onze gepaste omgang met deze nieuwe artistieke tool.
Voor dit innovatieve concept, dat in de campagne voor het nieuwe seizoen 2024-25 zijn pendant vindt, sleepten de Munt en Base nu de eerste prijs in de categorie Design van de Creative Belgium Awards in de wacht, een van de belangrijkste prijzen binnen de creatieve sector van ons land.
See also
Het Chœur Cassandra Koor zoekt nieuw talent!
Het geëngageerde amateurkoor van de Munt versterkt zijn rangen en gaat op zoek naar nieuwe, diverse stemmen. Interesse om mee te zingen? Schrijf je in voor een van de twee kennismakings- en auditieavonden, op maandag 20 en 27 januari 2025.
Trésors d’enfance: de nieuwe cd van de Kinder- en Jeugdkoren van de Munt
Net op tijd voor de feestdagen brengen de Kinder- en Jeugdkoren van de Munt onder leiding van Benoît Giaux hun cd Trésors d’enfance uit. Daarmee brengen ze een eerbetoon aan de Belgische componist Jean Absil.