Repeteren, kostuums naaien, decors tekenen en bouwen, budgetten opstellen...: twee seizoenen lang volgde de camera van Frédéric Laffont de artistieke teams van de Munt. De documentaire Les Enchanteurs die hij vervolgens realiseerde, is te zien op Arte.
Gedurende twee seizoen hield de Franse documentairemaker Frédéric Laffont zich op in de coulissen van ons operahuis. Zijn documentaire toont diegene die, in het licht van de spots of achter de schermen, meewerken aan het lange productieproces van een opera. Door onze medewerkers te volgen in hun minutieuze voorbereidingen, in hun successen en hun ontgoochelingen, toont Laffont wat opera in onze tijd als droom en utopie kan betekenen.
Deze documentaire is te zien op
- Arte TV op zondag 4 december om 23.55u
- online op www.arte.tv vanaf 4 december tot 3 januari 2017
De Munt en Proximus lanceren TikTok-campagne ‘Generatie Opera’
Hoe kunnen we opera toegankelijk maken voor de jongere generatie? En dus: hoe kunnen we een innovatieve brug slaan tussen klassieke muziek en de digitale wereld van de sociale media? Met deze vragen als uitgangspunt creëerden de Munt en Proximus samen een nieuwe campagne, waarbij Tosca als 403 korte TikToks werd gelanceerd.
Van 28 tot 30 maart vindt de tiende editie van het Porta Festival plaats, die helemaal in het teken staat van ‘Ghosts’. Ook in de Munt vinden dit jaar heel wat events plaats, van ontmoetingen met vooraanstaande schrijvers tot literaire rondleidingen.
Geef je mening over de Koningin Elisabethwedstrijd en win tickets!
Fans van de Koningin Elisabethwedstrijd, opgelet! Voor een publieksonderzoek zijn studenten van de UGent benieuwd naar je mening over dit prestigieuze concours.