Op 25 november, de Internationale Dag voor de Uitbanning van Geweld tegen Vrouwen, steunde de Munt de bewustmakingscampagne Orange the World door zijn gevel op te lichten.
Sinds het begin van de pandemie is het aantal gevallen van huiselijk geweld – dat 50 slachtoffers per week maakt – in heel Europa alarmerend toegenomen. Alleen al in de Europese Unie is een derde van de vrouwen van 15 jaar en ouder al slachtoffer geweest van fysiek en/of seksueel geweld. Als reactie op deze noodsituatie heeft de Munt op 25 november, de Internationale Dag voor de Uitbanning van Geweld tegen Vrouwen, haar gevel verlicht in het kader van de bewustmakingscampagne Orange the World.
See also
‘Zingen op Maat’ als brug naar de buitenwereld
Op 4 mei organiseert Koor & Stem de derde editie van Zingen op Maat, een inspirerende workshop voor iedereen die werkt rond zingen met personen in kwetsbare situaties. Deze terugkomdag staat in het teken van zingen met personen in detentie.
De Munt en Proximus lanceren TikTok-campagne ‘Generatie Opera’
Hoe kunnen we opera toegankelijk maken voor de jongere generatie? En dus: hoe kunnen we een innovatieve brug slaan tussen klassieke muziek en de digitale wereld van de sociale media? Met deze vragen als uitgangspunt creëerden de Munt en Proximus samen een nieuwe campagne, waarbij Tosca als 403 korte TikToks werd gelanceerd.
Van 28 tot 30 maart vindt de tiende editie van het Porta Festival plaats, die helemaal in het teken staat van ‘Ghosts’. Ook in de Munt vinden dit jaar heel wat events plaats, van ontmoetingen met vooraanstaande schrijvers tot literaire rondleidingen.